Dla babci i dziadka


WIERSZ DLA BABCI

Z okazji święta Babci
Ja dziś babcię nauczę
Jaka powinna być wnuczka
Jaki powinien być wnuczek.

Po pierwsze proszę Babci
Ja już od rana uwazam,
że nic tak wnucząt nie zdobi
jak piękny uśmiech na twarzach.

Uśmiech jest dobry na co dzień
a nie wyłącznie od swięta,
więc wnuczek ma się uśmiechać
a wnuczka ma być usmiechnięta.

Po drugie z czajnikiem w ręku
również jest wnuczkom do twarzy,
każdy doroślej wygląda
kiedy herbatę parzy.

Po trzecie chociaż wnuczek
czasami szklankę stłucze
przy myciu naczyń także
ślicznie wygląda wnuczek.

Po czwarte proszę babci
po piąte i po szóste
niech babcia nigdy więcej
nie pierze wnukom chustek.

Po siódme proszę babci
wnuki powinny gderać
dlaczego nasza babcia
nie chodzi do fryzjera.


Włóż babciu nową sukienkę
niech Cię uczesze fryzjer
Posłuchaj babciu rady –
obejrzyj telewizję.

Już nie myśl babciu o nas
o sobie babciu pomyśl
Czy nie uważasz babciu ,
Ze to jest dobry pomysł.




MÓJ DZIADEK

Mój dziadek jest wysoki
patrzy na mnie miłym wzrokiem
ma siwa brodę , okulary ,
chociaż wcale nie jest stary.

Mój jeździ ze mną na rowerze ,
na „ barana” czasem bierze ,

Na mnie nigdy nie krzyczy ,
prowadzimy psa na smyczy.

Dziadek o wojsku mi opowiada ,
o polskich granic sąsiadach.

Mój mówi o morzu , okrętach i wodzie
górach , urwiskach i chłodzie.

Mnie opowiada o rycerzach ,
o lasach i dzikich zwierzach.

My swoich dziadków bardzo kochamy
cieszymy się, że przeszłość znamy,
bo każdy dziadek tyle pamięta!
Jest jak zaczarowana księga

Komentarze